Dynasty tietopalvelu Haku RSS Saimaan ammattiopisto Sampo

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://julkaisu.edusampo.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://julkaisu.edusampo.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kuntayhtymän hallitus
Pöytäkirja 16.04.2024/Pykälä 39

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa

 

KVR-urakan rakennuttamisen ja valvonnan hankinta, Rakennustyön valvoja

 

26/10.00.01/2024 

 

 

KYH  § 39     Valmistelija: kiinteistö- ja turvallisuuspäällikkö Kirsi Kouvo

 

Selostus Hankinta-asia (ei-julkinen Julkisuuslaki §§ 6-7, 11). Pöytäkirja on julkinen, kun se on tarkastuksen jälkeen allekirjoitettu. Tarjousasiakirjat ovat julkisia sopimuksen allekirjoituksen jälkeen (pl. aineisto, joka sisältää liike- ja ammattisalaisuuksia).

 

 1. Hankinnan kohde, kokonaishinta ja sopimuskausi

 

 Etelä-Karjalan koulutuskuntayhtymä on pyytänyt tarjousta Imatran Koulukatu 5 kampuksen peruskorjauksen ja uudisrakentamisen KVR-urakan rakennuttamis- ja valvontatehtävistä. Tarjouspyyntö on jaettu viiteen eri osa-alueeseen. Tarjoukset voivat koskea yhtä tai kaikkia osia:

 1. Rakennuttajakonsultti

 2. Rakennustyön valvoja

 3. LVIA-töiden valvoja

 4. Sähkötöiden valvoja

 5. Sisäilma-, kosteudenhallinta- ja puhtaudenhallintakonsultti

 

 Hanke käsittää kampuksen C-rakennuksen ja B-rakennuksen jäävän osan peruskorjauksen, A-, B- ja D-rakennusten purkutyöt sekä uudisrakennuksen rakentamisen. Hankkeeseen kuuluu myös piha-alueiden rakentamista asiakirjojen osoittamassa laajuudessa. Hankkeen aikataulu on urakkaohjelman liitteenä. Sopimuskausi pyritään aloittamaan 2.5.2024 ja sen arvioidaan päättyvän 30.11.2026.

 

 2. Hankintamenettely

 

 Hankinta kilpailutettiin avoimella menettelyllä Cloudia tarjousportaalissa. Hankinta on EU-kynnysarvon ylittävä hankinta. Tarjouskilpailua koskeva EU-hankintailmoitus julkaistiin Hilma-ilmoituskanavassa 23.2.2024 sekä TED-tietokannassa (Euroopan unionin julkisia hankintoja koskeva tietokanta) 23.2.2024.

 

 3. Tarjouspyyntöä koskevat lisätietokysymykset

 

 Tarjouspyyntöä koskevia lisätietokysymyksiä oli mahdollisuus jättää Tarjouspalvelu-toimittajaportaalissa 19.3.2024 klo 12.00 mennessä. Kysymyksiä saapui 16 kpl. Kaikki vastaukset ja kaksi lisäkirjettä oli julkaistu 22.3.2024 mennessä portaaliin.

 

 4. Tarjousten määräaika

 

 Tarjouspyynnössä tarjousten toimittamiselle asetettiin määräajaksi 3.4.2024 klo 12.00

 

 5. Saadut tarjoukset

 

 Asetettuun määräaikaan mennessä osa-alueeseen 2. Rakennustyön valvoja, tarjouksen jättivät seuraavat tarjoajat:             

 . Mitra Imatran Rakennuttaja Oy

 . Rakennuttajapalvelu jetkivi Oy

 . Ramboll CM Oy

 . Sitowise Oy 

 . Welado Oy

 

 Tarjousten avaus ja vertailu toteutettiin kolmessa vaiheessa:

 . tarjoajan soveltuvuuden arviointi

 . tarjouksen tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen

 . tarjouksen vertailu

 

 6. Tarjoajien soveltuvuuden arviointi

 

 Tarjoajien soveltuvuutta koskevat vaatimukset määriteltiin tarjouspyynnössä.

 

 Kaikki tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä asetetut osa-alueen soveltuvuusvaatimukset.

 

 7. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi

 

 Tarjottavaa palvelua ja tarjousta koskevat vaatimukset määriteltiin tarjouspyynnössä ja tarjouspyynnön liitteissä. Tarjoajien edellytettiin vastaavan kaikkiin kohtiin ja liittävän kaikki vaadittavat asiakirjat ja selvitykset tarjouksensa liitteiksi, tai saataville pyydettäessä. Tarjousten tarkastamisessa kaikki tarjoukset todettiin tarjouspyynnön mukaisiksi.

 

 8. Tarjousten vertailu

 

 Tarjouspyynnössä ilmoitettu valintaperuste oli kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka valintakriteerit ovat seuraavat:

 Osa-alueet 1-4: Hinta (painoarvo 70%), Laatu (painoarvo 30%). Valintakriteerit on esitetty tarjouspyynnön liitteissä 1-4.

 Osa-alue 5: Valitaan halvimman hinnan perusteella.

 

 Osa-alueiden tarkemmat kriteerit ja pistejakaumat ilmenevät tarjouspyynnöstä kohdasta; Hankinnan kohteen kriteerit.

 

 Korkeimman kokonaispistemäärän saanut tarjous valitaan.

 Vertailussa pistemäärät jakautuivat seuraavasti:

 Osa-alue 2. Rakennustyön valvoja

  Tarjoaja    Tarjoajan kokonaispisteet

 . Mitra Imatran Rakennuttaja Oy 52,742

 . Rakennuttajapalvelu jetkivi Oy 75,000

 . Ramboll CM Oy  75,592

 . Sitowise Oy   82,827

 . Welado Oy   60,492

 

 9. Hankintasopimus

 

 Hankintasopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Hankintasopimus allekirjoitetaan valitun toimittajan kanssa, kun päätös on saanut lainvoiman ja toimittajan tilaajavastuulain mukaiset selvitykset ja vastuuhenkilöiden rikosrekisteriotteet on tarkastettu. Päätös voidaan panna täytäntöön aikaisintaan 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun tarjoajat ovat saanut tiedon tai katsotaan saaneen päätöksen ja muutoksenhakuosoituksen tiedoksi.

 

 Ohessa tarjouspyyntö, avauspöytäkirja sekä hintavertailutaulukko (Sisältää julkisuuslain 24 §:n kohdan 20 perusteella salassa pidettävää tietoa). Kaikki hankintaan liittyvät tarjousasiakirjat ja tarjoukset ovat nähtävinä kokouksessa.

 

 Kuntayhtymän hallituksen tilatyöryhmä on käsitellyt tarjoukset kokouksessaan 10.4.2024.

 

 

 

Päätösehdotus Kuntayhtymän hallitus päättää edellä esitetysti valita Imatran kampuksen KVR-urakan rakennuttamisen ja valvonnan rakennustyön valvojaksi Sitowise Oy:n hintaan 71520,00 euroa (alv 0%).

 

Päätös: Hyväksyttiin.

 

Merkittiin, että kiinteistö- ja turvallisuuspäällikkö Kirsi Kouvo ja projektipäällikkö Nina Laakkonen osallistuivat kokoukseen asiantuntijoina klo 15.50-16.01 ennen asian päätöksentekoa.

 

Merkittiin, että hallituksen 1. varapuheenjohtaja Titta Pitman ja hallituksen jäsen Anne Nissinen ilmoittivat olevansa esteellisiä (hallintolain 28.1 §:n kohta 5, yhteisöjääviys, Mitra Imatran Rakennuttaja Oy) ja poistuivat kokouksesta tämän asian käsittelyn ajaksi.

 

Lisätietoja antaa Kuntayhtymän johtaja Antti Lehmusvaara, p. 040 501 4244, antti.lehmusvaara@edusampo.fi

 


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa