RSS-linkki
Kokousasiat:https://julkaisu.edusampo.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://julkaisu.edusampo.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kuntayhtymän hallitus
Pöytäkirja 16.04.2024/Pykälä 42
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
KVR-urakan rakennuttamisen ja valvonnan hankinta, Sisäilma-, kosteudenhallinta- ja puhtaudenhallintakonsultti
26/10.00.01/2024
KYH § 42 Valmistelija: kiinteistö- ja turvallisuuspäällikkö Kirsi Kouvo
Selostus Hankinta-asia (ei-julkinen Julkisuuslaki §§ 6-7, 11). Pöytäkirja on julkinen, kun se on tarkastuksen jälkeen allekirjoitettu. Tarjousasiakirjat ovat julkisia sopimuksen allekirjoituksen jälkeen (pl. aineisto, joka sisältää liike- ja ammattisalaisuuksia).
1. Hankinnan kohde, kokonaishinta ja sopimuskausi
Etelä-Karjalan koulutuskuntayhtymä on pyytänyt tarjousta Imatran Koulukatu 5 kampuksen peruskorjauksen ja uudisrakentamisen KVR-urakan rakennuttamis- ja valvontatehtävistä. Tarjouspyyntö on jaettu viiteen eri osa-alueeseen. Tarjoukset voivat koskea yhtä tai kaikkia osia:
1. Rakennuttajakonsultti
2. Rakennustyön valvoja
4. Sähkötöiden valvoja
5. Sisäilma-, kosteudenhallinta- ja puhtaudenhallintakonsultti
Hanke käsittää kampuksen C-rakennuksen ja B-rakennuksen jäävän osan peruskorjauksen, A-, B- ja D-rakennusten purkutyöt sekä uudisrakennuksen rakentamisen. Hankkeeseen kuuluu myös piha-alueiden rakentamista asiakirjojen osoittamassa laajuudessa. Hankkeen aikataulu on urakkaohjelman liitteenä. Sopimuskausi pyritään aloittamaan 2.5.2024 ja sen arvioidaan päättyvän 30.11.2026.
2. Hankintamenettely
Hankinta kilpailutettiin avoimella menettelyllä Cloudia tarjousportaalissa. Hankinta on EU-kynnysarvon ylittävä hankinta. Tarjouskilpailua koskeva EU-hankintailmoitus julkaistiin Hilma-ilmoituskanavassa 23.2.2024 sekä TED-tietokannassa (Euroopan unionin julkisia hankintoja koskeva tietokanta) 23.2.2024.
3. Tarjouspyyntöä koskevat lisätietokysymykset
Tarjouspyyntöä koskevia lisätietokysymyksiä oli mahdollisuus jättää Tarjouspalvelu-toimittajaportaalissa 19.3.2024 klo 12.00 mennessä. Kysymyksiä saapui 16 kpl. Kaikki vastaukset ja kaksi lisäkirjettä oli julkaistu 22.3.2024 mennessä portaaliin.
4. Tarjousten määräaika
Tarjouspyynnössä tarjousten toimittamiselle asetettiin määräajaksi 3.4.2024 klo 12.00
5. Saadut tarjoukset
Asetettuun määräaikaan mennessä osa-alueeseen 5. Sisäilma-, kosteudenhallinta- ja puhtaudenhallintakonsultti, tarjouksen jättivät seuraavat tarjoajat:
. Brado Oy
. Raksystems Insinööritoimisto Oy
. Ramboll CM Oy
. Sirate Group Oy
. Sitowise Oy
Tarjousten avaus ja vertailu toteutettiin kolmessa vaiheessa:
. tarjoajan soveltuvuuden arviointi
. tarjouksen tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen
. tarjouksen vertailu
6. Tarjoajien soveltuvuuden arviointi
Tarjoajien soveltuvuutta koskevat vaatimukset määriteltiin tarjouspyynnössä.
Kaikki tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä asetetut osa-alueen soveltuvuusvaatimukset.
7. Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi
Tarjottavaa palvelua ja tarjousta koskevat vaatimukset määriteltiin tarjouspyynnössä ja tarjouspyynnön liitteissä. Tarjoajien edellytettiin vastaavan kaikkiin kohtiin ja liittävän kaikki vaadittavat asiakirjat ja selvitykset tarjouksensa liitteiksi, tai saataville pyydettäessä. Tarjousten tarkastamisessa kaikki tarjoukset todettiin tarjouspyynnön mukaisiksi.
8. Tarjousten vertailu
Tarjouspyynnössä ilmoitettu valintaperuste oli kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka valintakriteerit ovat seuraavat:
Osa-alueet 1-4: Hinta (painoarvo 70%), Laatu (painoarvo 30%). Valintakriteerit on esitetty tarjouspyynnön liitteissä 1-4.
Osa-alue 5: Valitaan halvimman hinnan perusteella.
Osa-alueiden tarkemmat kriteerit ja pistejakaumat ilmenevät tarjouspyynnöstä kohdasta; Hankinnan kohteen kriteerit.
Korkeimman kokonaispistemäärän saanut tarjous valitaan.
Vertailussa pistemäärät jakautuivat seuraavasti:
Osa-alue 5. Sisäilma-, kosteudenhallinta- ja puhtaudenhallintakonsultti
Tarjoaja Tarjoajan kokonaispisteet
. Brado Oy 36,904
. Raksystems Insinööritoimisto Oy 100,00
. Ramboll CM Oy 72,604
. Sirate Group Oy 21,907
. Sitowise Oy 41,253
9. Hankintasopimus
Hankintasopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Hankintasopimus allekirjoitetaan valitun toimittajan kanssa, kun päätös on saanut lainvoiman ja toimittajan tilaajavastuulain mukaiset selvitykset ja vastuuhenkilöiden rikosrekisteriotteet on tarkastettu. Päätös voidaan panna täytäntöön aikaisintaan 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun tarjoajat ovat saanut tiedon tai katsotaan saaneen päätöksen ja muutoksenhakuosoituksen tiedoksi.
Ohessa tarjouspyyntö, avauspöytäkirja sekä hintavertailutaulukko (Sisältää julkisuuslain 24 §:n kohdan 20 perusteella salassa pidettävää tietoa). Kaikki hankintaan liittyvät tarjousasiakirjat ja tarjoukset ovat nähtävinä kokouksessa.
Kuntayhtymän hallituksen tilatyöryhmä on käsitellyt tarjoukset kokouksessaan 10.4.2024.
Päätösehdotus Kuntayhtymän hallitus päättää edellä esitetysti valita Imatran kampuksen KVR-urakan rakennuttamisen ja valvonnan sisäilma-, kosteudenhallinta- ja puhtaudenhallintakonsultiksi Raksystems Insinööritoimisto Oy:n hintaan 27180,00 euroa (alv 0%).
Päätös: Hyväksyttiin.
Merkittiin, että kiinteistö- ja turvallisuuspäällikkö Kirsi Kouvo ja projektipäällikkö Nina Laakkonen osallistuivat kokoukseen asiantuntijoina klo 16.17-16.25 ennen asian päätöksentekoa.
Lisätietoja antaa Kuntayhtymän johtaja Antti Lehmusvaara, p. 040 501 4244, antti.lehmusvaara@edusampo.fi
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |